vineri, 9 ianuarie 2015

Cum sa desenezi ochii (part.2)

4,Lasand luminitele libere,hasuram irisul uniform,la nuanta cea mai deschisa a lui.
Desenam ctele formate de pleoapele de sus,pozitia si forma sprancenelor.
ochii 5
5.Inc adrul acestei etape hasurezi usor de jur imprejurul ochilor.
Vreau sa fi atent la pleoapa de jos.Ca sa arati grosimea ei,hasurezi usor interiorul ochilor si in afara pleoapei.
Ideea este urmatoarea:cu cat sunt mai putin vizibile liniille,cu atat mai bine,fiindca nu exista diferente mari de nuante,asa cum este pleoapa de sus ,unde sunt genele,de multe ori in nuante inchise,avand conrast albul ochilor.
Ochiul are forma unei sfere,o minge mica si ca sa arati asta sunt cateva zone pe care trebuie sa le hasurezi dar foarte usor,abia observabil;sub pleoapa de sus(genele lasa o umbra destul de pronuntata),in amandoua colturile(cele interioare si cele exterioare),foarte,foarte usor in partea de jos,sa definesti grosimea pleoapei de jos.

ochii 6

                 ochii 7


6.De data asta am desenat niste sagetute care sa te ajute sa intelegi mai bine unbrele.Sagetile pleaca de la zonele cele mai intunecoase si se indreapta spre cele mai luminoase.Am discutat despre ce s eintampla in interiorul ochiului.
 In exterior avem cuta formata de pleoapa de sus pe care o vom folosi ca punct de reper.Cea mai intunecata zona este exact sub aceasta cuta si se lumineaza usor cu cat coboara spre gene.Aceasta este valabil in cazul ambilor ochi.Diferenta facand faptul ca lumina venind din dreapta,jumatatea stanga este putin mai intunecata pe cand dreapta primeste mai multa lumina.

In ceea ce priveste jumatatea pleoapei de deasupra cutei la ochiul din stanga;are o usoara umbra chiar deasupra,apoi se lumineaza,in final se intuneca usor spre esteriporul ochiului.
Sper ca sagetile sunt de mai mult ajutor fiindca nu stiu cat sunt cuvintele mele de data asta

ochii 9

7.Ne intoarcem atentia spre iris.
In ceea ce priveste irisul,il poti trata in doua feluri:ori ai grija la toate detaliile,caz in care totul se face cu un creion mecanic si se lucreaza foarte fin,pentru a obtine acea naturalete pe care toti o apreciem,ori il tratezi cat mai simplu,ceea ce nu inseamna ca va avea mai putin efect.
In cazul de fata am ales metoda simpla;dupa ce am hasurat nuanta lor naturala,in jurul celor doua luminite,am desenat pupilele in centru,adaugand o hasura usoara in jurul lor ca sa nu fie doua cercuri perfecte negre.

Apoi am pus umbra lasata de pleoapa de sus asupra ochiului ,asta incluzand irisul.Si in final am delimitat irisul de jur imprejur hasurand cu un 3B.

Ideea principala in acest caz este ca nu trebuie sa fie perfecte,liniile sunt intrerupte,sunt zone mai intense si altele mai putin intese.Cu cat as fi migalit mai mult ,cu atat as fi obtinut un efect mai putin natural.
In cazul acesta e doar o joaca;efectul fiind dat in mare parte de luminitele acelea bine plasate se de umbra lasata de pleoapa de sus.
La final adaugam genele.Nu e nevoie sa se vada fiecare fir de par.Avand in vedere ca ochii sunt ai unei femei,incep prin a ingrosa putin linia pleoapei inainte de a desena genele.Asa le da un efect frumos.

In cazul sprancenelor ,incep prin a defini forma lor inainte sa ma apuc de hasura propriu zisa,astfel nu am surpriza la final de a nu avea sprancelene simetrice.

Iar finalul...

ochii final

Un comentariu: